Haber

Avcılar’da darbuka ve davulla okul sevgisi aşılandı.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın okul dışı çocukları eğitime kazandırma çalışmaları kapsamında Avcılar’da çocuklara yönelik ritim ve dans içeren proje başlatıldı.

Avcılar Yeşilkent Mahallesi’ndeki çocukların eğitimlerini yarıda bıraktığı düşünülerek çalışma başlatıldı. Ev ziyaretleri ile 120 çocuk okulda tutulurken, okulu sevmeyen çocuklar için ayrı bir çalışma başlatıldı. Avcılar Kaymakamı Kemal İnan ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Cevat Dervişoğlu, Kızılay ve Sosyal Dayanışma Vakfı Müdürlüğü ile birlikte ‘Okulu seviyorum, ritme ayak uyduruyorum’ adlı proje hazırladı. Türkiye’nin en kalabalık okullarından biri olan Leyla Bayram İlköğretim Okulu’nda eğitimlerine ara veren 60 öğrenciden 20’si davul başta olmak üzere ritim derslerine, 40’ı ise halk oyunları-oyunlar gruplarına alındı. Avcılar Emniyet Müdürü Murat Özburun’un takip ettiği çalışmada, Halk Eğitim Merkezi eğitmenleri nezaretinde okula gitmeye başlayan öğrenciler müzik eşliğinde müzik yapmanın, sevdikleri müzik aletlerini çalmanın inceliklerini öğrendiler. Aynı zamanda bu çocukların okuma yazma bilmeyen anneleri için yetişkin okuma yazma kursu açılmıştır. Projeye ‘Balık Ayhan’ lakaplı ünlü müzisyen Ayhan Küçükboyacı bizzat gelerek öğrencilerle ritim çalışmaları yaparken bu ve benzeri çalışmalara her zaman destek vermeye hazır olduğunu söyledi. Avcılar Kaymakamı Kemal İnan, eğitim okulunu yarıda bırakan öğrencileri nasıl yeniden kazandırabilecekleri konusunda çalıştıklarını anlatarak, “Çocukları müzikle buluşturmayı ve okula devam ettirmeyi amaçladık. Bu doğrultuda bir çalışma başlattık. 20 kişilik ritim ve 40 kişilik halk oyunları grubu, alabilecekleri kişilikler yetiştirmeyi düşünüyoruz” dedi.

İlçe Milli Eğitim Müdürü Cevat Dervişoğlu, “Okulu seviyorum, ritme ayak uyduruyorum” dedi ve proje sonrası meslek kursları açacağız. Bu çalışmaları yaparken öğrencilerin tanıdığı ve sevdiği Balık Ayhan gibi isimler onları motive ediyor.”

golkoy-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu